בייסון
ניל ננר ואביחי מזרחי
המטאטא מלווה את ההיסטוריה האנושית כבר שנים רבות, וערכו הולך ונשחק. פרויקט זה בוחן את קיומו המובן מאליו בעזרת מגוון מניפולציות עיצוביות וטקטיקות שיווק שתכליתן למכור סחורה שאיש לא צריך. באמצעות יציקת איכויות חדשות והעלאת ערכם האסתטי, הכלכלי והרגשי, המטאטאים בתצוגה עוברים מטמורפוזה מחפץ יומיומי פשוט, זול ופונקציונלי לפריט נחשק ויקר המציאות. בין המניפולציות המופיעות בתערוכה ניתן לזהות רכיבי איקונוגרפיה חזותיים וחומריים, שמטעינים את המטאטא במשמעות כמו-רוחנית ובהצעות לשימוש אלטרנטיבי או ספקולטיבי. לצד זאת נגלים לעין גם מנגנוני השיווק, שנכנסו זה מכבר לשגרת היומיום שלנו, ומציעים לנו הצעות מפתות כגון שניים במחיר אחד. באופן דומה מוצגים דימויים חזותיים, המעניקים לאובייקטים יומיומיים ושקופים איכות נדירה ופונקציונליות חדשה, שגם היא משנה את ערכם. מטאטא חדש – מטאטא טוב.


